2012. június 5., kedd

Zölddel a zöld: spárgás-zöldborsós rizottó


Vasárnap leszedtük az első adag borsónkat, büszkén, a napfürdőtől pirosodó karral, és a vastartalma miatt kicsit még nehézkesebben guggoló jobb lábbal. Persze az utolsó megjegyzés csak rám vonatkozik. A borsóprojektet mindenesetre sikeresnek minősítem, jövőre viszont nem leszek lusta biztosítani a kapaszkodást, felfutást, és akkor talán elég lesz hajolni, és nem tűnik majd labirintusnak a sűrű levélrengeteg. Aztán jövőre nyugodtan kérdezzenek, hátha nem kell majd szemlesütve válaszolnom.
Szép volt ez a bevezető, most pedig jön a váratlan fordulat, a képen látható megfőzött vagy épp nyers zöld golyók kertből származnak ugyan, de nem a miénkből. Itt járt ugyanis Józsi (F.P. apukája), aki hozott magával epret, újhagymát, kaprot, petrezselymet, nem tudom, mit felejtettem el és borsót. Én pedig megtartottam a sorrendet, először az otthoni termést fejtettem ki, és főztem belőlük rizottót, mert valahogy rágondoltam, megkívántam, a többiek addig vártak a sorukra. A spárga valószínűleg majdnem utoljára szerepel az idei szezonban, a kettő együtt zöld+zöld.
Itt a vége, zöldellünk bátran.






Spárgás-zöldborsós rizottó


20 dkg arborio rizs
30 dkg zöld spárga
4 marék zöldborsó
15 dkg túró
5 dkg vaj
1 vöröshagyma
fél deci száraz fehérbor
7-8 dl zöldségalaplé (vagy ugyanennyi bio leveskockából)


A spárgák esetlegesen fás végét levágjuk, ha szükséges, kicsit meghámozzuk, majd alaposan megmossuk a spárgákat. Forrásban lévő vízben 3-4 percig főzzük a spárgákat, majd kivesszük, lecsöpögtetjük, félretesszük. A vöröshagymát megpucoljuk, apróra vágjuk, a zöldborsót megmossuk, alaposan lecsöpögtetjük.
Egy magasabb falú serpenyőben felolvasztjuk a vaj felét, rádobjuk a hagymát, pároljuk üvegesedésig. Akkor jöhet a rizs és a zöldborsó, 1-2 percig keverjük, végül felöntjük a borral. Ha elpárolgott az alkohol, adagolni kezdjük az alaplevet, közben keverünk folyamatosan. A folyamat végén, ha már fogyóban az alaplé, a rizottóhoz keverjük a kisebb darabokra vágott spárgákat, kóstolunk, ha megfelelőnek ítéljük a rizs állagát, készen is vagyunk. A rizottóhoz keverjük a megmaradt vajat, újabb kóstolás, ha bármi hiányzik, most lehet pótolni. 
Tányér, rizottó, tetejére morzsoljunk egy kis túrót, már csak egy villa kell. Ha nem szeretnék túróval befejezni, használjanak nyugodtan parmezánt vagy akár fetasajtot. Több tanács nincs.


Ha lesz még borsó a héten, ugye nem okoz majd hatalmas-óriási-gigantikus meglepetést? 



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails