2012. június 18., hétfő

Eperlekvár kétszer


Mielőtt még bárki is azt gondolná, gyorsan rögzíteném, nem vagyok gyakorlott lekvárfőző, eddig inkább csak kísérletezésből, szórakozásból készült nálam. Imbiszen szerepelt is a Paprika Feinkost részét képező sütőtöklekvár, tavaly ősszel pedig az egyik utolsó adagból paradicsomlekvárt főztem. Itt is a vége, szóval tényleg igazat mondtam. 
A mostani főzés úgy kezdődött, hogy kaptam otthonról egy nagyobb doboz epret, azt leszállítottam egy vidéki helyszínre, ahol nő a kertben rebarbara és levendula is, hát ezek után magam is úgy éreztem, itt a lehetőség, ellenállni felesleges. Az eper+levendula kombinációt tavaly nyáron nagyon szerettük a morzsa alatt, rebarbarával pedig közismerten jó barátok, hát ideje volt kipróbálni. Így is lett.
A lekváros akciót természetesen a legnagyobb hőségre időzítettem, de azzal nyugtattam magam, hogy inkább én izzadjak, az eper a dobozban kevésbé hőálló. A legkevésbé szeretett fázis pedig a csumázás volt, sikerült olyan pozícióban tartani a hátam, hogy biztosan megfájduljon a végére, pedig igazán nevetséges mennyiséggel kellett megküzdenem. Panasz vége. Tanácsokkal Herr Paprika mamája látott el, és ezeket követve szépen, komótosan megfőztem a lekvárokat, hogy aztán a nap további részében nem kevés büszkeséggel gondoljak a végeredményre. Hat kisebb üveget töltöttem meg, a levendulásból kiszorult egy kóstolónyi, legalább volt mit lefényképezni, és persze tesztelni a zsűrivel, akik elfogadhatónak ítélték. Na jó, igazából megdicsérték.
Itt a vége, lekvár fő.








Levendulás és rebarbarás eperlekvár


70+70 dkg eper
50 dkg cukor
1 tasak dzsemfix (nálam oetker)
3-4 szál rebarbara
levendulavirág (1-2 ek)



Az epret kicsumázzuk, alaposan megmossuk, lecsöpögtetjük, felezzük a szemeket, majd elosztjuk két megfelelő méretű fazékban. A levendulákat alaposan lerázzuk, leszedegetjük a virágokat. A rebarbarát megmossuk, szárazra töröljük, azután kis kockákra vágjuk, az egyik adag eperhez adjuk. A cukorból kiveszünk 5 dekát, egy bögrében elkeverjük a dzsemfixszel. A maradék cukrot felezzük, a két fazékba szórjuk. Az epret öt percig állni hagyjuk, hogy egy kicsit levet eresszen, majd közepes lángon főzni kezdjük, közben keverünk is szorgalmasan. Ha már forr, akkor a levendulavirágot beleszórjuk a rebarbaramentes adagba, majd jöhet a cukros dzsemfix, fele kerül a rebarbarásba, fele a levendulásba, 2-3 percig kevergetve főzzük még a lekvárt, és készen is vagyunk. (A levendula mennyiségét állítsák be nyugodtan kedvük szerint.)
A lekvárokat forrón tiszta üvegekbe töltjük, lezárjuk, majd öt percre a fejükre állítjuk őket. Ha még nagyobb biztonságot szeretnénk, jöhet a kosár, tekerés konyharuhába, aztán dunsztolás. Aztán lekvárevés.


Főzzenek lekvárt, persze nem kell követni a példámat, és magukat is megfőzni a konyhában. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails