2012. április 24., kedd

Gomba, kuszkusz, medvehagyma


A mai bejegyzésre, recepte nem készültem, aztán valahogy mégis megszületett. A fejem leghátsóbb zugában sem gondoltam még hasonlóra se, inkább a napok óta kitartóan támadó paradicsoméhséget akartam valahogy csillapítani. Konkrétan levessel, ha már sikerült két szép zellerpalántát ültetnem egy cserépbe, akkor itt a lehetőség használni is. A boltban éppen répa után kutattam, de követve a megrögzött szokásaimat, előbb megnéztem a hűtőpult tartalmát, és ott nem tudtam nem észrevenni a leárazott gombákat. Akkor úgy éreztem, hogy igazából eddig is töltött gombát akartam én enni, sütni. A többi aztán tudják, megérkezett magától, és persze nem feledkeztem el a zelleres paradicsomlevesről sem.
Mielőtt jönne a recept, rövid hírek a kísérleti kiskertből. Vasárnap kiszedtük az első adag retket, a borsósorok továbbra is igen élénken nőnek, az articsókapalánták egyelőre talpon, híznak az újhagymák, kibújt a mángold és egy kevés spenót, a fekete ribizli már egészen bokorszerű, az erkélyen joghurtdobozokban növekszenek a paradicsompalánták, és elszórtunk egy adag cukkinimagot. Ha teljesül a kívánságom, talán lesz néhány megtölthető cukkinivirág.
Itt a vége, gomba sül.







Kuszkusszal töltött gomba medvehagymapestóval



8 nagyobb, tölteni való csiperkegomba
fél kávésbögre kuszkusz (két decis bögre)
egy marék dió
fél citrom
1 tojás
bors
olívaolaj
medvehagymapesto



A kuszkuszt egy mélyebb tálkába szórjuk, sózzuk, belefacsarunk egy kis citromlevet, locsolunk rá egy kevés olívaolajat, majd felöntjük annyi forró vízzel, amennyi bőven ellepi. Villával átkeverjük, lefedjük és 5-6 percig állni hagyjuk. Akkor levesszük a fedőt, belekeverjünk egy egész tojást és a mozsárban összetört diót.
A gombákat megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, majd késsel kivágjuk a gombák szárát (vájhatunk nagyobb mélyedést is, ha úgy tartja kedvünk), kevés só és bors, azután kiskanállal adagoljuk az üres helyekre a kuszkuszt. Egy tűzálló tálba tegyük egymás mellé a gombákat, kenjük meg őket egy kevés olívaolajjal, öntsünk alájuk egy kevés vizet, majd fedjük le a tálat alufóliával. Süssük a gombákat 20-25 percig 180 fokos sütőben (légkeverés), ha szépen megpuhultak, készen is vagyunk.
A medvehagymapesto receptjét itt olvashatják, dió helyett készülhet persze fenyőmaggal is, ha berzenkednek ennyi dió gondolatától.
Tányér, két, három gomba, egy vagy több kanál pesto, villa és egy kés. Eszünk.


Ha meghoztam a kedvüket, tegyenek vele egy próbát, és persze változtatni most is ér. 

2 megjegyzés:

Zita írta...

Nagyon jó kis recept. Nálam is van ilyen, hogy eltervezek valamit, aztán a piaci választéknak elcsábulok. Munka után megyek a kis parcellánkat felmérni, öntözni (bár jön az eső) és rebarbara palántát ültetni. Remélem minden csodaszép lesz! :)

Babette írta...

nagyon jó párosítás....a gomba a medvehagyma , a dió...kár, hogy a családban csak én vagyok az a személy, aki hajlandó a zöldséges ételek hús nélküli elfogyasztására:DDD Így nehezen állok neki egyszemélyes kajáknak. A paradicsomjaim már nekem is a tejes dobozkákban vannak:) Nagyon szépen mosolyogtam a munkahelyemen a konyhásnéninek. és egy reggel a kakaós és tejes dobozkákat összegyűjtötte nekem a gyerekektől. cserébe kap palántákat:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails