2011. augusztus 5., péntek

Ringó ringló


Igen, jól gondolják a címet olvasva, megint elememben vagyok, de ugye megbocsátható ennyi még. Ha nem, hát az se baj, leírtam, láthatják, most már így marad. Tehát mára ringlóleves, mert Panniéktól a sok paradicsom, uborka, cukkini mellé egy kisebb mennyiségű lilás ringló is került. Lehetett volna persze befőzni, megsütni vagy csak úgy megenni, én végül megfőztem, és azt hiszem, nem tettem rosszat. A szilva és az ötfűszer már sokszor működött jól együtt a konyhában, gondoltam, akkor miért ne ringlóval, és lehetne most először leves. A végeredmény az ötfűszer (csillagánizs, fahéj, édesköménymag, szecsuáni bors és szegfűszeg), a méz és az általam annyira szeretett csípősséget adó cayenne borsra épül. 
Elakadt a szavam, itt jön a recept.



Ötfűszeres ringlóleves


kb. 60-70 dkg ringló
2 közepes vöröshagyma
2 tk ötfűszerkeverék
cayenne bors
méz
olívaolaj



A ringlókat megmossuk, alaposan lecsöpögtetjük, kimagozzuk. A hagymákat megpucoljuk, apróra vágjuk. Egy közepes méretű fazékban melegítünk 1 ek olívaolajat, rádobjuk a hagymát, pirítjuk üvegesedésig. Ha megfelelőnek ítéljük, következhet a ringló, átkeverjük, adunk hozzá 2 tk ötfűszerkeveréket, cayenne borsból egy keveset, hogy éppen csak megcsípje a nyelvünk hegyét. Újabb keverés, majd öntsük fel annyi vízzel, amennyi épphogy ellepi. Egy csipet só, ízlés szerinti mennyiségű méz, keverés, majd félig lefedve főzzük addig, amíg a ringlók szinte teljesen szétesnek. Húzzuk félre a levest, hagyjuk egy kicsit hűlni, majd turmixoljuk simára. Kóstoljunk, ha bármi hiányozna, most lehet pótolni. Ha túl hígnak találnánk a végeredményt, alacsony lángon sűrítsük még egy kicsit. Tányér, kanál, a tetejére egy kis méz vagy bármi, amit megkívánnak.


 A végére egy kis beszámoló, ami ugyan egyáltalán nem kötődik a főzéshez, de azért kikívánkozik. Tegnap végre először mondta a gyógytornász, hogy tettem néhány szép lépést,  ami olyan örömöt okozott, akár egy ötös egy egyetemi vizsgán. Ráadásul addigra már fájt a boka, mert megmozgattuk, a hasizom érezte, hogy létezik, a jobb comb pedig irigykedett a balra. Mindez persze csak annyit jelent, hogy néhány pillanatra képes vagyok normális halandóként járni, egyébként marad a hasonlóság egy robottal.
Nyakunkon a hétvége, kisütött a nap, mindenkinek sok-sok órát kívánok a szabadban, és persze ne felejtsenek el enni valami jót.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails