2011. április 15., péntek

Tea a desszertben


Szerencsések vagyunk, mert nem kevés feljegyzett családi és mindenféle recept lapul nálunk különböző füzetekben. Imbisz történetében egyszer előfordult már, hogy ezekből főztem, akkor burgonya készült rákraguval és lágy tojással, számomra az utóbbi jelentette az igazi kihívást. Akkor elterveztem, gyakrabban fogok kipróbálni recepteket, persze ez nem így lett, de ami késik, tudják, most bekövetkezett. A mostani motiváló tényező egy nemrég előkerült füzet volt, amit szépen elkértem Herr Paprika mamájától, és ami nem kevés szórakoztató pillanatot okozott, némi ámulással fűszerezve. (Aki kíváncsi, hogyan is néz ki egy-egy recept, a facebookon megnézheti itt és itt.)
Remek dolgokat találtam a füzetben, ami egyébként Herr Paprika nagybátyjáé volt, aki szakácsként dolgozott, írtam is már, hogy a zürichi szakácsiskolában készült csoportképe ott lóg a konyhánkban a falon. Az elsőként választott recept egy tea alapú krém, az eredeti leíráson itt-ott változtattam, arányokon, elkészítésben, de a fő vonaltól nem tértem el. Vigyázat, a desszert nem csak élénkít, de részeges is!



Teakrém


5 tojás
1 dl erős fekete tea
2 dl tejszín
12 dkg cukor
0,5 dl metaxa vagy rum




Főzünk egy csésze erős fekete teát, amiből a krémhez 1 decire lesz szükségünk. A tojásokat megmossuk, felütjük, a cukorral és a teával együtt vízgőz fölött addig kevergetjük, amíg besűrűsödik. Ha megfelelő az állaga, levesszük, megvárjuk, míg kihűl, majd adunk hozzá egy csipet sót, belekeverjük a kupica metaxát vagy rumot. Persze ha nem szeretnének konkrét alkoholt, akkor a vízgőzös fázisban is belekerülhet. A tejszínt kemény habbá verjük, azután óvatosan a krémbe keverjük. Poharakba adagoljuk, hűtőbe tesszük lehetőleg egy egész éjszakára. 




Mindenkinek remek hétvégét, szurkoljanak, hogy végre a nátha és én megszabaduljunk egymástól, piros orral annyira azért nem tetszem magamnak. Még szerencse, hogy imbisz nem videóblog...
 

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez ZS kedvence lehet a Metaxa miatt...:-)

Frau Paprika írta...

Na majd készül neki is, csak a jó emlékek kedvéért... :D

ago írta...

Hi-hi, tenyleg :))))

Foodafok írta...

Nagyon ötletes!!

Frau Paprika írta...

Örülök, hogy tetszik!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails