2011. április 4., hétfő

Sziruposan


A hétvége nem egészen úgy alakult, ahogy elterveztem, pénteken vettünk egy hirtelen fordulatot, és végül nem hagytuk el a várost, a kötelesség közbelépett. Először egy kicsit paprikás voltam, bevallom, de azután behelyettesítettem az elgondolt programokat újakra. Például néhány hetes kihagyás után séta, beszélgetés, borozás és beszélgetés, ráadásul egy teraszon a nővéremmel. A szombati túra sem maradt el, csak másik szakasz került sorra, és végül még kellemesebb is volt, gyalogoltunk heten, kaptunk napsütést, nem tévedtünk el, a végén az a hosszúlépés elmondhatatlanul jólesett, azután vonattal vissza, vacsora a törzshelyen, az eredmény 5 üres tányér, másnap némi izomláz. Ha szeretnének ibolyát vagy katicát nézni, kéktúrás fotók a facebookon.
A kacsamellek sütését igazából szombatra terveztem, terv nem volt, de amikor kiszáradt szájjal próbáltam legyűrni a folyadékig hátralévő kilométereket, két dologgal szórakoztattam magam. Kitaláltam egy újabb strófát a túranótánkhoz, és azon elmélkedtem, hogyan készítem majd el a kacsát. Az előbbit elénekeltem a kocsmában, de itt inkább titok marad, az utóbbi imbisz szempontjából az igazán érdekes. Eszembe jutott a gránátalmaszirup, az isztambuli csomag részeként kaptam, hát épp itt volt az ideje, hogy használjam is. Ha már ez az irány, akkor lehet kuszkusz, mentával, mogyoróval, így is lett. Recept.




Gránátalma-szirupos kacsamell mentás-mogyorós kuszkusszal



2 fél kacsamell (kisebb)
20 dkg kuszkusz
1 marék mentalevél
1 nagy marék mogyoró
gránátalmaszirup
bors


A kacsamelleket alaposan megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, a bőrös felüket egy éles késsel óvatosan bekockázzuk. A mentaleveleket megmossuk, folyadékot felitatjuk, apróra vágjuk. A mogyorót száraz serpenyőben megpirítjuk, várunk, amíg kihűl, majd mozsárban kicsit összetörjük.
Egy közepes méretű serpenyőt felforrósítunk, bőrös felükkel lefelé belerakjuk a kacsamelleket, 4-5 percig sütjük, majd fordítás, újabb 4-5 perc, közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra (légkeverés). Ha letelt az idő, a serpenyőt levesszük a tűzhelyről, a kisült zsír nagyobbik részét tálba öntjük, azután sütjük még a kacsamelleket kb. 5 percig.
Amíg a kacsa a sütőben, jöhet a kuszkusz. Szórjuk egy közepes méretű tálba, öntsük fel úgy 2,5 dl forró vízzel, keverjük át, adjunk hozzá egy kevés sót, 3-4 percre fedjük le. Ha a kuszkusz állagát megfelelőnek ítéljük, keverjük bele a mogyorót és a mentát, kóstoljunk, ha bármi hiányozna, most lehet pótolni.
A sütőből kikerült kacsamelleket hintsük meg sóval, frissen őrölt borssal, néhány percig hagyjuk őket pihenni, majd vágjunk vékony szeleteket. Tányér, kuszkusz, kacsamell, végül a legjobb, csorgassunk a hússzeletek tetejére egy kevés gránátalmaszirupot. Vagy sokat.  


A gránátalmaszirup remek, a kacsa pedig köztudottan nagy kedvencem, szóval vasárnapi vacsoraként is jól működött. A mentás kuszkuszt is megtartom, és ha már növények, a facebookon megnézhetik a kertészeti híradó fényképeit.

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Húúú de megkóstolnám! Nagyon izgi!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails