2011. január 18., kedd

Teát eszünk


Az elmúlt hetekben magam számára is néha meglepő mennyiségű teát sikerült meginnom. A gyakoriságban nincs semmi szokatlan, én bizony teát iszom minden nap, télen persze, de nyáron is, a többi évszakban pedig nyilván. A fekete Herr Paprika legnagyobb bánatára mostanában kevésbé hoz lázba, ugyanis kávé nélkül belőlem reggelenként nem válna ember, a megduplázott (oké, triplázott) koffeint viszont már nem veszi be jókedvűen a szervezetem. Így aztán inkább legyen zöld, gyömbéres, fehér, áfonyás, fűszeres, citromos, bármilyen. Persze azért feketézünk is.
A rooibos is nagy  kedvencem, önmagában is intenzíven fűszeres íze van, és én szeretem elhinni, hogy egészséges, ráadásul remek a színe és az illata. Mostanában gyakran ittam, és aztán valahogy alakultak az események. A kosárban aszalódtak az almák, Herr Paprika tett néhány ráutaló megjegyzést, gondoltam, legyen akkor leves, azután legyen inkább süti, de szimplán ne maradjon. És akkor elképzeltem, hogy a teával kellene főzni egy sűrű szirupszerűséget, amit a végén rálocsolnék a sütemény tetejére. 
Így is lett, következik a minimálisan édes almasüti és az édes teaszirup párosa.


Almasüti rooibos mázzal

5-6 alma
20 dkg liszt
3 tojás
2 tojásfehérje
1 tk sütőpor
nádcukor
2 filter rooibos tea 



A 3 egész tojást egy mélyebb tálban habosra keverjük 10 dkg cukorral. A liszthez keverjük a sütőport, majd lassan a tálba szitáljuk, közben keverünk folyamatosan. Az almákat meghámozzuk, lereszeljük, majd a lisztes masszához keverjük kisebb adagokban. A tojásfehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük, azután óvatosan az almás tésztához keverjük. Egy 28 cm-es kapcsos tortaformát kivajazunk, majd az alját kibéleljük sütőpapírral. A tésztát a formába öntjük, kicsit megrázogatjuk, hogy egyenletesen elterüljön és sima legyen a teteje. 180 fokos sütőben (légkeverés) kb. 20 perc alatt megsütjük, a végén tűvel ellenőrizhetjük, valóban készen vagyunk-e. Ha igen, vegyük ki a formát a sütőből, hagyjuk kicsit hűlni a sütinket, majd óvatosan szabadítsuk ki.
Főzzünk a rooibos filterekből kb. fél liter teát, hagyjuk ázni a filtereket egy kicsit tovább, úgy 5 percig, majd vegyük ki őket. A teát öntsük egy kisebb edénybe, adjunk hozzá nagyjából 5 evőkanál cukrot, majd alacsony fokozaton kezdjük el főzni. A folyamat meglehetősen hosszadalmas, a cél, hogy a végén besűrűsödjön, tehát ki kell várnunk, míg a folyadék nagyobbik része eltávozik. 
A süti lehet hideg, de a szirupot mindenképp melegen javaslom a tetejére locsolni.


Egyenek sütit, teázzanak, holnap jövök.

6 megjegyzés:

Latsia írta...

Ez gyönyörűséges!!!! Nagyon szeretjük mi is a rooibos teát és most ittam épp egy vaníliával kombináltat... de ez a süti, ez nagyon kívánatos!

Jutka írta...

Nagyon ínycsiklandóan néz ki :)

Túry Amália írta...

Nagyon fincsi lehet! rooibos teát mi is fogyasztjuk ezerrel :)

Puszedli írta...

Valószínűleg én vagyok az egyetlen, aki utálja a rooibos teát. :)

Viszont zölddel mindenképp kipróbálom, mert zseniális az ötlet!

chriesi írta...

Ez nagyon izgi!!! Pont jó lenne uzsira. Ma én is sütök, de csak holnap lesz kész.

Frau Paprika írta...

Latsia, köszönöm, örülök, hogy tetszik!

Jutka, Colors in the Kitchen: nektek is köszönöm, és valóban finom volt.:)

Puszedli, én például a jázmin teáért nem rajongok:) szóval hajrá zöld!!! ;)

Chriesi, várom a sütit! (lassan már csőpostát kell létesítenünk :D, én céklás gnocchit kérek ;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails