2010. november 12., péntek

Dupla morzsa


A mai bejegyzéshez szóló mentség és magyarázat annyi, hogy a morzsás céklát nagyon szerettem, még örök kedvencemet a kacsamellet is elhalványította. Amikor konstatáltam a gőzölt tekercs akció végén, hogy maradt sütőtök és kelkáposzta is, rögtön tudtam, itt az újabb lehetőség kiélni legújabb szenvedélyemet, sós crumble  lesz. Az eredeti tervben libamell is szerepelt, ha már egyszer Márton-nap, de végül nem jutottam el a piacra, otthon hagytam a pénztárcám, végül pedig csak kacsát találtam, szóval a hús most elmaradt. De továbbra is azt gondolom, libához is remek kiegészítő lehet mindkét változat, tehát aki még tervez hétvégére libasütést, gondoljon a morzsákra. Én megettem csak úgy. Persze azért a libaevés sem maradt el, a törzshelyünkön a magunk részéről megtettünk mindent, hogy az a bizonyos mondás ránk ne vonatkozzon.
Következzenek a morzsák.



Fűszeres sütőtök crumble - balzsamecetes kelkáposzta crumble

kb. 25 dkg sütőtök
kb. 25 dkg kelkáposzta
10 dkg liszt
4-5 dkg vaj
balzsamecet
méz
bors

olívaolaj





A megfőzött sütőtököt villával összetörjük, adunk hozzá egy kevés sót és 2 tk vadfűszer keveréket, alaposan összekeverjük. Természetesen használhatnak más fűszereket is, szerecsendiót, koriandert, akár reszelt narancshéjat, gyömbért és akkor nem is sorolnám tovább. A káposztát megmossuk, szárazra töröljük, csíkokra vágjuk. Serpenyőben olívaolajat melegítünk, rádobjuk a káposztát, néhány percig pirítjuk, majd meglocsoljuk kb. 1 evőkanálnyi balzsamecettel, adunk hozzá fél deci vizet, egy csipet sót és 2 tk mézet. Átkeverjük, kicsi le is fedhetjük, hagyjuk párolódni, amíg a káposzta megpuhul, de ne főzzük szét. 


 A morzsához szórjuk a lisztet és egy csipet sót a konyhai robotgép aprítós részébe, adjuk hozzá hideg vajat kisebb kockákban, dolgozzunk a géppel addig, amíg megjelennek bogyók végeredményként. Persze kézzel is dolgozhatunk, fő a gyorsaság. Négy kisebb formában osszuk el a káposztát és a sütőtököt, szórjuk rájuk egyenletesen a morzsát, majd tegyük őket a kb. 180 fokos (légkeverés) sütőbe. Süssük nagyjából 15-20 percig, a lényeg, hogy a tésztaréteg szépen megpiruljon. Ha elkészült, csak kiemelni és egy kicsit várni.



Céklás mellett most már ott a sütőtökös és a kelkáposztás is, ha hisznek nekem, morzsázzanak a hétvégén. A hírek szerint remek időnk lesz, szép napokat mindenkinek, hétfőn jövök!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails