2010. október 19., kedd

Soul Kitchen


Tegnap már írtam, a szombati mozi a nehezítő tényezők ellenére sem maradt el. A Soul Kitchent már a Szemrevaló alatt meg akartam nézni, de jött a pécsi kirándulás, így későbbre tolódott, a hétvégén viszont már vetítették premier előtt, hát akkor nem törődve karikás szemmel és kialvatlansággal, irány a mozi. Fatih Akin eddig látott filmjeit szerettem, ráadásul olvastam, hogy itt még a konyha is szerephez jut, szomorkodástól tartani nem kell, nekem való. Röviden: a film tetszett és 100 percig jól szórakoztam. Herr Paprika is és szerintem Mesiék szintúgy. Jó a történet, a karakterek (köztük Gryllus Dorka), a szakácsot különösen bírtam és Moritz Bleibtreu is végre más szerepben tűnik fel. Nincs fellengzős főzés, vannak viszont jó poénok, vicces jelenetek, nevettünk sokat, de azért egy kicsit szurkolni is lehet. És a zenéje remek. Itthon próbáltam is keresgélni az interneten, s közben ráakadtam egy szakácskönyvvel együtt kiadott változatra, amiből 1 példányt találtam is aranyáron. Egyelőre tehát nem lesz az enyém (bár nagyon szeretném egyszer megcsinálni belőle a Gaumenrassistensalat nevű ételt, aminek az elnevezése a film után érthetővé válik), viszont a nagy kutatás közben a Lecker oldalán rábukkantam néhány receptre is, kettő a filmből származik, az utolsó pedig Fatih Akin török-mexikói "crossover" konyhájának példájaként szerepelt. Az étel eredeti neve Kuru Fasülye, ez módosult egy kicsit a rendező keze alatt felesége mexikói gyökereinek hatására. Én meg gondoltam, akkor ezt most kipróbáljuk.

 
Bab Santiago módra

(Santiago Fatih Akin fia, aki a következő ételt nagyon kedveli.)

25 dkg fehérbab
1,5 doboz hámozott paradicsom
1 csípős zöldpaprika
2 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3 tk római kömény
olaj 



A babot tálba szórjuk, öntünk rá másfél liter vizet, lefedjük, egy napig ázni hagyjuk. Ha eljött a főzés órája, leöntjük a babról a vizet, lecsöpögtetjük, egy megfelelő méretű edénybe szórjuk a megdagadt szemeket, bőségesen öntünk rájuk vizet, majd közepesen lángon főzzük félig lefedve 1 órán át.
Közben megpucoljuk a hagymákat és a fokhagymagerezdeket, az előbbit apróra vágjuk, az utóbbit lereszeljük. A paprikát megmossuk, szárazra töröljük, csumáját kivesszük, magokat kikaparjuk, vékonyan felkarikázzuk. Az egy óra elteltével levesszük a babot a tűzhelyről, leöntjük róla a vizet, de nem teljesen, kb. 2 dl maradjon meg a továbbiakhoz.  Fatih Akin 1 órán keresztül még pihenteti a babot, én ezt a szakaszt kihagytam, a puhaságban így sem volt hiba. 


 Egy magasabb falú serpenyőben melegítsünk egy kevés olajat (nálam mogyoró), pirítsuk a hagymát üvegesedésig, majd adjuk hozzá a reszelt fokhagymát, pirítsuk 1-2 percig, következhet a paprika, keverés, azután öntsük a serpenyőbe a babot a vízzel együtt és a paradicsomokat. Keverjük át alaposan az egészet, sózzuk, szórjuk meg római köménnyel, fedjük le és főzzük alacsony hőmérsékleten még egy órán keresztül. Közben azért ellenőrizzük néha, ha túl kevés lenne a folyadék, pótoljuk egy kevés vízzel. A folyamat végén ellenőrizzük a babok állagát, ha már puhák, készen is vagyunk. Ne felejtsük el persze a kóstolást, a hiány most pótolandó. Hozzá rizs vagy pita, mi a másodikra szavaztunk, a tetejére szórtunk egy kevés koriandert is. Kiváló csípős vacsora.


Menjenek moziba, de semmiképp sem éhesen, mulassanak jól, azután tegyenek egy próbát Fatih Akin receptjével. Ha pedig kíváncsiak, mit főzött Chili&Vanília a filmhez, itt elovashatják.

Jó szórakozást!

Soul Kitchen fotó innen.

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Ezer éve nem ettem babot! Ez valami szuper guszta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails