2010. október 15., péntek

Gersli rulez!


Jola gerslit főzött a hétvégén (megállapítottam, a lengyel sokkal barnább az eddig látottaknál), jó volt és egész héten motoszkált bennem, hogy készülhetne itthon is újra. Elterveztem valamit (amit persze most nem fogok elárulni, későbbi megvalósítás okán), azután elindultam beszerzésre és végül teljesen más dolgok kerültek a kosaramba, de nem bántam meg a hirtelen módosítást.
És akkor most előre is elnézést kérve teljességgel szerénytelen leszek. Ez az eddigi legjobb gersli, amit eddig csináltam vagy mástól ettem. Ritkán lelkesedem a saját főztömért, de most megtettem mégis, szóval higgyék el, van rá okom. Azért szolgálok egy rövid magyarázattal is. A gersli krémes a sütőtöktől, illatos a narancstól, friss a petrezselyemtől és ropogós a mogyorótól.  Kipróbálják? Különben még szégyenben maradok.





Narancsos-sütőtökös gersli

75 dkg sütőtök
25 dkg gersli
10 dkg sótlan mogyoró
1 narancs
1 csokor petrezselyem
kb. 6 dl alaplé (vagy bio leveskocka)
bors
szerecsendió



 A sütőtököt meghámozzuk, kanállal kikaparjuk a belsejét, majd kisebb kockákra vágjuk, edénybe rakjuk, öntünk rá annyi vizet, amennyi éppen elfedi, adunk hozzá egy kevés sót, közepes hőmérsékleten puhára főzzük, ha kész, leöntjük róla a vizet. A mogyorót száraz serpenyőben megpirítjuk, hagyjuk kihűlni, majd mozsárban egy kicsit összetörjük, de nem porrá. A narancsot forró víz alatt alaposan megmossuk. 
Egy magasabb falú serpenyőbe szórjuk a gerslit, majd adagonként adjuk hozzá az alaplevet, időnként megkeverjük. Amikor már félig megpuhult,  belereszeljük a narancs héját, azután a kifacsarjuk a levét is. A gerslit addig főzzük, amíg megpuhul, ha itt tartunk, jöhet a sütőtök, átkeverjük, reszelünk bele egy kis szerecsendiót, kevés bors, kóstolás, tudják, ha bármi hiányozna, csak tessék pótolni. Levesszük a kész gerslit a tűzről, beleszórjuk az összetört mogyorót, keverünk. A petrezselymet megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, szárakat levágjuk, apróra vágjuk, a gerslire szórjuk. Újabb keverés, ennyi volt, lehet enni.


Péntek, még a nap is süt, drukkolok, hogy így maradjon. Pihenjenek, mulassanak, főzzenek, például gerslit. Lehet szidni aztán Frau Paprikát, ha mégsem válna be.
Hétfőn újra itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails