2010. augusztus 25., szerda

Szilvás vallomás

Herr Paprika orrát megcsavarta a nátha, inkább a kanapé, ha lehet, a piacozós délelőtt most kevésbé vonzó. Hát jó, akkor elindulok egyedül, előtte azért még megpróbálkozom a káposztás lángos emlegetésével, persze, csak egyél. Oké, ez a stratégia nem vált be, kosár a kézbe, gyerünk.
Megérkezem, a gyomrom korog, ami gyors megoldást követel, éhesen ugyanis meglehetősen alacsony a toleranciaküszöböm. Tragédia. Egyszer akarok káposztás lángost, éppen a nyári szabadságuk idején. Nincs mit tenni, akkor beérem egy tepertős pogácsával is, az éhség azért ott lappang bennem, és ilyenkor én veszélyesen vásárolok. Hajlamom van egyébként is mindenből sokat venni, nehogy valaki éhen maradjon nálam, vagy rosszabb esetben én. Ha viszont még a gyomrom is üres, nagy dolgokra vágyom, a zöldségek kihullanak a rostán, tartalom kell, nincs mese. Ebben az állapotban közelítettem meg egyik kedvenc hentesem, a döntés innen már könnyű volt, de mielőtt még elragadtattam volna magam, felhívtam Herr Paprikát, aki leszögezte, 1 kacsamell elég lesz. Szót fogadtam, megmenekültünk.



Kacsamell fűszeres szilvaszósszal kínai tojásos tésztán
(4 fős)

1 közepes kacsamell

50 dkg szilva

15 dkg kínai tojásos tészta

1 kisebb vöröshagyma
szecsuáni bors

2 tk kínai ötfűszer keverék
chilipehely

2 tk méz

1 ek fehérborecet

olaj


A szilvákat megmossuk, lecsöpögtetjük róluk a vizet, majd kimagozzuk. A hagymát megpucoljuk, apróra vágjuk. Egy magasabb falú serpenyőben (edényben) melegítünk egy kevés olajat (repce, mogyoró), rádobjuk a hagymakockákat, pirítjuk szokás szerint üvegesedésig. Ha az állapot már megfelelő, a hagymákra szórjuk az ötfűszert, 1-2 percig pirítjuk, azután jöhetnek a szilvák, átforgatjuk, adunk hozzá kb. 1 dl vizet, 2 tk mézet, az ecetet, egy csipet sót és annyi chilit, amennyi jólesik. Átkeverjük, lefedjük, hagyjuk fődögélni alacsony hőmérsékleten.
A kacsamellet megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, felezzük, a felesleges zsírt levágjuk a szélekről (Megsütöttük kockákra vágva tepertőnek, Herr Paprika még ropogósabbnak akarta, szerintem viszont így is jó volt, így aztán egyedül elropogtattam.), a bőrt óvatosan bekockázzuk, majd bedörzsöljük szecsuáni borssal, amit előzőleg egy mozsárban kicsit összetörtünk. Felforrósítunk egy serpenyőt, bőrrel lefelé beletesszük a kacsamelleket, kicsit megmozgatjuk, majd sütjük néhány percig. Azután fordítás, újabb néhány perc sütés, majd le a tűzről, a felesleges zsírt leöntjük. Panni és Józsi megajándékozott a nyáron egy klassz fémnyelű serpenyővel, így aztán csak betettük a sütőbe, közben boldogan vigyorogtam. 200 fok, 8-10 perc, azután kivesszük, pihentetjük.
Amíg sül a kacsa, felforralunk kb. 1-1,5 liter vizet, a tésztát egy edénybe rakjuk, szórunk rá 1 tk sót, ráöntjük a vizet, lefedjük, 6-7 percig állni hagyjuk. Ha letelt az idő, lekerül a fedő, villával átkeverjük a tésztát, azután leöntjük a vizet, ha nem pontos az időzítés, akkor minimális olaj bevetésével megelőzhető a tapadás.
Tányér, tálalás, ahogy tetszik.

Herr Paprikából - akiről már egyszer említettem, nem éppen nagy gyümölcsbarát - a következő mondat szakadt fel, miután üres maradt a tányér, kikerült a kézből kés, meg a villa: Annyira szeretem a szilvát!

Hát kérem, kell-e ennél több. Szezonba léptünk, egyenek sok szilvát.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails