2010. július 30., péntek

A megismételt lepény

Úgy történt, hogy Panni ünneplésére megsütöttem az én lepényemet, szép lett, gondoltam, hátha jó is, akkor egy szeletet mentek, másnap fénykép, jó lesz imbisznek. Azután magára hagytam Herr Paprikát a konyhában. Vagyis inkább megkértem, vágjon formás darabokat, neki mérnökszeme van, én meg az ilyen ügyekben nem vagyok elég ügyes, és kimentem. Mire visszatértem, Herr Paprika csodaszép szeleteket vágott. Hatot. Akkor a dokumentálást ki is húzhatjuk a listáról. Hat száj - hat szelet. Mivel aztán elfogyott az utolsó morzsa is, Panni ráadásul külön megdicsért, eldöntöttem: újrasütés lesz.

Láthatják is a végeredményt.


Kéksajtos-paradicsomos lepény

30 dkg liszt
15 dkg vaj
1 ág rozmaring
1 tojás


40 dkg házi krémtúró (piacról megint, helyette krémsajt)
15 dkg kéksajt
1 marék rukkola
2 tojás
kb. 6-8 koktélparadicsom

A lisztet egy mélyebb tálba szitáljuk, kisebb darabokban rádobjuk a vajat, azután a tojást, egy csipet sót. A rozmaringot megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, a leveleket leszedegetjük, egy kicsit összevágjuk, utána mehet is a tálba. A lisztet összegyúrjuk a többiekkel, ha túl száraznak tűnne, adjunk hozzá egy kevés vizet. Gyúrjunk, gyúrjunk, a tészta legyen szép egységes a végén, majd formázzunk belőle 1 golyót, tekerjük folpackba és mehet is a hűtőbe kb. 30 percre.
Addig elkészülhet a töltelék: a krémtúrót, a lereszelt sajtot keverjük simára a kér tojással, azután szórjuk bele a rukkolát (persze mosás, szárítás), keverjük át. Ha letelt a hűtési idő, vegyük ki a tésztát és egy belisztezett deszkán nyújtsuk kerekre (folpack alatt kevesebb a sérülés), majd a sodrófára tekerve emeljük át a lepényformába. Villával szurkáljuk meg a tésztát, majd fedjük be sütőpapírral, szórjunk rá szárazbabot, és kb. 170 fokos sütőben süssük úgy 10 percig. Azután ki a sütőből, le a papírral, babbal, jöhet a krém. Oszlassuk el egyenletesen, a tetejét simítsuk el, majd ültessük a tetejére a paradicsomokat (mosás, törlés), ha túl nagyok lennének, lehet felezni.
Süssük a sütőben kb. 180 fokon (légkeverés) úgy 20 percig. Lehet ellenőrizni a folyamat végén villával a krém állagát, de ne várjuk, hogy majd teljesen megszilárdul. Ha kész, deszkára vele, hagyjuk hűlni, azután már ehetjük is. Nem titkolom, a masszívabb lepények csoportját erősíti, de az íze feledteti a kalóriákat. Saláta azért javallott.
Hamarosan hétvége, ilyenkor megengedett némi kilengés, hát tegyék ezt. Egy kis elhajlás lepénnyel vagy mással mindenkinek jár.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails