2010. július 15., csütörtök

Ki akar most főzni?

Eljutottam arra a pontra, hogy már akkor is izzadok, ha levegőt veszek. Szeretem én a napot, tavaszi gyerekként inkább nyár mint tél, de azért nem bánnám, ha a bőröm hőmérséklete némileg alacsonyabb lenne. A ventilátor a legjobb barátom, közvetlenül utána jön a redőny, látok én félhomályban is. Este vagy villany, vagy kinyitom az erkélyajtót, a kettő együtt semmiképp. A szúnyogoknak nem adunk könnyített pályát. Tegnap éjjel aztán bekövetkezett: hiába változtattam félpercenként a fekvési pozíciót, 20 másodperc múlva már kopogtatott a hőhullám, hahó, itt vagyok. Egy kicsit nehézkes volt az elalvás, vagy az álommanóm is szabira ment.
A konyha meg én azért szeretjük egymást, csak ne termeljünk együttesen túl nagy hőt. Mára ezért hideg leves, elhanyagolható munkával, tűzhely nélkül. (Azért sikerült kiválasztanom hozzá éppen azt az időszakot, amikor a konyhaablakon besüt a nap, és nem, nincs rajta függöny, roló, bármi más. De jól kijátszottam a napsugarakat, a kötényt szépen hozzákötöttem a felsőszekrény ajtajához, máris lett saját árnyékolóm.)


Őszibarackleves kéksajttal


4-5 nagy őszibarack

2-3 tk méz

1 dl szénsavas ásványvíz

1 marék citromos kakukkfű

5 dkg kéksajt


Rövid leszek, kevés mozdulatra számíthatnak. A barackok héját lehúzzuk, kisebb darabokra vágjuk, egy tálba tesszük. Ráöntjük a mézet és az ásványvizet, elő a gépet, turmixoljuk krémesre. Kóstolás, ha nem lenne elég édes, ne sajnálják a mézet. A kakukkfüvet megmossuk, lecsipegetjük a leveleket és a leveshez keverjük. Legyünk rendesek és türelmesek, tegyük a hűtőbe, és bírjunk ki egy órát. Azután vegyük elő, kanalazzuk kisebb tálakba, morzsoljunk rá egy kis sajtot. Ennyi.

Kell a sós és kell az édes, higgyék el, a sajt nem lóg majd ki a sorból. Könnyített kánikulai munka, csak a barack megszerzése jelenthet kihívást. De ha mást küldünk a piacra...

1 megjegyzés:

gelka írta...

Megcsináltam!! Remek étel,
kéksajt kötelező hozzá!:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails