2010. június 11., péntek

Foci falat

Mára labdaérzékeny recepttel készültem. Bevásárlólistája rövid, a munka vele kevés, sok felügyeletet nem igényel. Mosogatásbarát, lehet kézzel enni, a sörrel jó kapcsolatot ápol, az elfogyasztás pedig annyira automatikus mozdulatokból áll, hogy nyugodtan bámulhatjuk közben a képernyőt.
Lány vagyok, focit nem nézek soha, de az Eb-t, vb-t annál nagyobb lelkesedéssel, mától tehát próbálok újra aktív szurkolóvá válni. Szeretek elmenni esténként egy kerthelyiségbe, inni egy jéghideg hosszúlépést, drukkolni (általában annak, aki vesztésre áll), vegyülni. Még a tömeg sem zavar.


Recept
(kb. 4 adag)

1 kg krumpli

szárított chili

szárított citromfű
2 maréknyi sós mogyoró

olívaolaj

kb. 3 dl tejföl

1-2 gerezd fokhagyma

metélőhagyma


A krumplikat meghámozzuk, megmossuk, majd só kíséretében feltesszük főni. Főzzük, amíg megpuhulnak, de semmiképp se essenek szét. Ezután leöntjük a vizet, hagyjuk egy kicsit hűlni.
A tejfölt elkeverjük a lereszelt fokhagymával, egy kis sóval, és kerülhet bele még apróra vágott metélőhagyma. (Kevés citromlével is lehet próbálkozni). A mogyorót egy száraz serpenyőben pirítsuk meg, miután kihűlt, törjük össze a szemeket mozsárban.
A krumplikat felezzük, negyedeljük. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, jöhetnek a krumplik, egy kevés olívaolaj, kedv szerint chili és citromfű, majd az egészet óvatosan keverjük össze. Forró sütőben süssük, amíg szépen megpirul, grillezni is lehet, ha gyorsak szeretnénk lenni.
Evés előtt tegyük tányérra a krumpliszemeket, szórjunk rájuk a tört mogyoróból, és ne feledkezzünk meg a fokhagymás mártogatóról sem.

Szurkoljanak, egyenek és persze a folyadék is fontos. (Itt figyelmeztetnék mindenkit, ha szeretnék meglátogatni a Cseh Sörfesztivált, akkor készüljenek könnyű ruhával és sok türelemmel, tegnap gigantikus hosszúságúak voltak a sorok.)

És mielőtt elfelejteném: én Argentínával vagyok.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki! Egyébként én is ilyen vagyok foci téren. Ráadásul párom foci bíró,úgyhogy így még súlyosabb, hogy nem vagyok oda a fociért, de a VB és EB mindig lázba hoz. Kiülni sörkertbe, nagyon hangulatos.

Frau Paprika írta...

Szia Panna,

köszönöm! Akkor neked könnyű, házhoz jönnek a magyarázatok:)
Jó szurkolást!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails