2010. június 10., csütörtök

Ajándékból főzni

Most ne arra gondoljanak, hogy ajándéknak készült ez a kis halom a tányéron. Én vagyok a megajándékozott, könyvet kaptam Berlinből, receptek, az első oldaltól az utolsóig spárga. A szezonból szaladunk már kifelé, mondhatnám, a finisben vagyunk, de azért spárgához jutni még könnyen lehet. Így aztán lapozgattam egyszer, meg kétszer, Herr Paprika is megtette ugyanezt, ez jó, ilyet lehetne, de ezt mindenképp próbáljuk ki.
Akadt közös pont, nem is egy, a hőségre való tekintettel a legegyszerűbbet választottam. Eredetileg felében fehér spárgából készült, én maradtam a zöldnél és a kis fej hagymát is kihagytam. A szezámmag pirításánál viszont követtem az utasításokat, serpenyő, pirítás, majd 2 ek víz, kevés só, keverés, víz elpárolog, szezámmag megbarnul. No hát a víz valóban eltűnt szépen, viszont a szezámmag nem lett barna (vagy én nem vártam eleget), a só pedig szép kis réteget képzett a serpenyő alján. Ezt a részt tehát utólag feleslegesnek ítélem, amúgy kipróbálásra érdemes, vacsorának könnyű.

Recept (2-3 személyre)

fél kg zöld spárga
1 csokor metélőhagyma
3 tk szezámmag

Vinaigrette

2 ek fehérborecet
6 ek olívaolaj
1 tk dijoni mustár

A spárgák fás végét (kb. 2 cm) levágjuk, majd alaposan megmossuk, por, homok ne maradjon. Egy nagyobb edényben vizet melegítünk. A metélőhagymát megmossuk, szárítjuk, elfelezzük. Amikor a víz már majdnem forr, 1-2 percre belemártjuk a metélőhagyma egyik felét, majd leitatjuk a nedvességet, félrerakjuk. Az edénybe tesszük a spárgákat és egy csipet sót, majd 6-8 percig főzzük. Ezután leszűrjük, majd hideg vizet engedünk a spárgákra és papírtörlőn/konyharuhán hagyjuk száradni, hűlni.
Egy száraz serpenyőben megpirítjuk a szezámmagot, kevergetjük, figyelünk, nehogy leégjen. A metélőhagyma másik felét apróra vágjuk.
Egy kisebb zárható üvegben elkészítjük a vinaigrette-et, a végén alaposan összerázzuk, hogy szép egynemű legyen.
A kihűlt spárgákat hosszában félbevágjuk. A tányérokon elhelyezünk egy-egy halmot a leforrázott metélőhagymából, kerülhetnek rá a spárgaszeletek, az aprított metélőhagyma. Az egészre locsoljunk a vinaigrette-ből, majd szórjunk a tetejére szezámmagot.

Spárgát még találni, ha van kedvük hozzá, ne habozzanak. Különben 1 évig kell várakozniuk.

A recept forrásául szolgáló ajándék: Stefan Stich: Spargel. Der zarte Genuss

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails