2010. május 21., péntek

Kívánság teljesítve

Ágó megjegyezte egyik nap, most már lehetne valami spárgás tészta is az imbiszen. Én egy jó és kötelességtudó hugi vagyok (Voltam is, így aztán gyerekkorunkban én alakítottam mindig a diákokat(!), megírtam sok-sok dolgozatot, ő pedig kijavította. Mindent a játék kedvéért.), jegyeztem a kívánságot. Most következik a teljesítés, ráadásul a bejegyzésben is ő a főszereplő, persze ez már nem szerepelt a kérésben. Azért ne izguljon, több titkot nem árulok el. Na jó, csak annyit, hogy már gyerekkorunkban is Ágó volt az élelmezési vezető. Amikor Leányfalun táboroztunk úgy 10-12 évesen, gyorsan felfedeztem, milyen szuper kókuszos (azt hiszem) kockát lehet vásárolni a büfében, és igyekeztem a szülőktől kapott zsebpénz elköltését minél hamarabb végrehajtani. De az én nővérem gyorsan felmérte a csokiveszély súlyosságát, s a következő szabályt vezette be: 1 nap - 1 kókuszos kocka. Tekintélye volt már akkor is, hát engedelmeskedtem, így megúsztuk legatyásodás nélkül a táborozást. Most már nagy vagyok, de van, ami nem változott: a nővérnek néha irányítania kell.

Recept (3 nagy adaghoz)

fél kg zöld spárga
kb. 375 g spaghetti
néhány szem koktélparadicsom
1 maréknyi rukkola
6-8 dkg krémes juhsajt
6-8 dkg vaj
olívaolaj

bors

A spárgák végét levágjuk (kb. 2 cm), alaposan megmossuk, majd kisebb darabokra vágjuk. Előveszünk két nagy edényt, vizet melegítünk bennük. Amíg arra várunk, hogy felforrjon a víz, megmossuk a rukkolát és a paradicsomokat. Amikor forr a két edényben a víz, az egyikbe teszünk 2-3 tk sót, újraforrás után mehet bele a tészta, majd főzzük kb. 7-8 percig. A másik edénybe csak egy csipet sót tegyünk, majd tegyük bele a spárgadarabokat és főzzük 5-6 percig. A kész tésztáról öntsük le a vizet, de ne teljesen, majd öntsük egy magasabb falú serpenyőbe. Dobjuk rá a vajat, a paradicsomokat, forgassuk át, majd tegyük bele a spárgadarabokat is. Néhány percig óvatosan keverve hagyjuk még melegedni, majd tegyük bele a rukkolát és zárjuk el. Tálaláskor egy késsel vágjunk a tetejére kisebb darabokat a juhsajtból. Borsozzunk is persze.

Nagyon remélem, Ágó most elégedett. Különben Frau Paprika kezdhet szenesedni.

Mindenkinek napsütötte hétvégét innen is, Paprikáék elhagyják a várost és az internetet. Három nap szünet.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails