2010. március 29., hétfő

Gombóc Artúr szereti a brownie-t?


Valahogy úgy képzeltem (persze ez csak utólagos magyarázat, nyilván nem gondolkodtam rajta sosem), ha valakiről eszembe juthat Gombóc Artúr, akkor ennek a bizonyos személynek a csokoládét (a gumicukor és más egyéb most nem számít ide, tehát nem Oszira;) gondoltam) bármilyen formában szeretnie kell. Tévedtem.
Herr Paprika szerintem édesszájú, reggeli végén lekvár vagy méz, vacsora után mondjuk grízpuding, 1 pöttyös vagy csokoládé következik. Ha kifogyott a készlet, nagy a hiányérzet, ha viszont sikerül újat felfedezni, örülünk. Ő jobban mint én. Amikor viszont először próbáltam csokoládés süteményt gyártani, nem volt lelkesedés, helyeslő bólogatás, halk hmm, az jó lesz. Helyette inkább közömbös arc, vonakodó válasz, majd kiderült: csokoládé sütve, vagy fagylaltként nem tartozik a kedvencek közé. Na jó, a Sacher finom. Így hát hiába a közös háztartás Gombóc Artúr klónjával, a csokoládét csak táblás formában köszönthettem, konyhában nem volt helye.
Frau Paprika azonban nem csupán arról híres, hogy szereti a csípőset, s hamar méregzsákká változik. Nem bizony. Eljött a pillanat, amikor már nagyon unalmas volt papíron nézni felfújtat, tortát, krémeset, tömöret, elképzelni ahogy elolvad a számban. Csokis sütit, azonnal. Alkalom is adódott, vendégeskedés, desszertet mi viszünk. Kilenc gyomor, szállítás kézben: legyen akkor brownie! Nővérrel olvasztottunk, kevertünk, kanalaztunk, sütöttünk és igen: csokiillat az orromban... Szeretem.

Narancsdzsemes brownie:

10 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
10 dkg dió
3-4 ek narancsdzsem
4 tojás
12 dkg cukor
1 tasak vaníliás cukor
10 dkg liszt
1 tasak sütőpor


A csokoládét és a vajat olvasszuk fel vízfürdőben. A diót pirítsuk meg száraz serpenyőben, hagyjuk kihűlni, majd törjük meg mozsárban, esetleg aprítsuk késsel. Egy kb. 20×30-as sütőformát kenjünk ki vajjal, majd tegyünk bele sütőpapírt. A tojást, cukrot, vaníliás cukrot kézi habverővel keverjük addig, amíg a tojás kifehéredik. Adjuk hozzá a narancsdzsemet (ha van, lehetőleg házit, de mindenképp olyat, amiben narancshéj is van), sütőporos lisztet és a diót. Végül lassan keverjük hozzá a felolvasztott csokoládét. A keveréket öntsük a tálba, simítsuk el a tetejét, majd 160-180 fokos sütőben süssük kb. 20 percig.

Brownie elkészült, lépcsőzést kibírta, megettük, jó volt. Nekem kicsit olyan, mint amikor egyszer annyi hortobágyi palacsintát ehettem, amennyit akartam. Nem gondoltam rá egy ideig. Sütöttem azóta is, és megtörtént a csoda: Herr Paprika magától megjegyezte, finom volt.
Akkor Gombóc Artúr mégis szereti csokis süteményt?

A recept alapja: www.kuechengoetter.de

Ha hétvégén túlzásba vinné a nyuszi, süssenek csak belőle, ne hallgassanak senkire.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails